Rabu, 25 Julai 2012

BERKAMPUNG HALAMAN

Assalamualaikum .. Alhamdulilah syukur ke hadrat illahi aku masih bernafas & berdiri di bumi yang nyata ini bagi meneruskan kehidupan & perjalanan yang berliku ini .. Terima kasih Ya Allah diatas kurnian ini .. Syukur ke hadrat Mu ... Menjelang Ramadhan, hati ini sayup sayup terkenangkan sesuatu yang rutin kala dulu.Apa ye??Mungkin aku teringat dekat Arwah Nenek.(AL FATIHAH) Dan mungkin juga aku teringat akan kampung halaman..tetapi masihkah aku berkampung dan berhalaman ? (TEPUK DADA TANYA SELERA) jauh di sudut hati aku ini,yang sebenarnya aku inginkan suasana itu kembali..kembali..dan
kembali...Walaupun Arwah sudah pergi dan tak kembali, hanya monumen itu yang dapat mengembalikan kembali suasana kerinduaan itu pada aku yang ada di perantauan ini. Apa yang aku selain kenangan itu? tolong, jangan pandang kosong apa yang aku inginkan & mahukan. Bukan minta yang bukan bukan tetapi cukup itu dan itu. Bukan mengungkit pasal HAK (tak pernah terlintas sama sekali) tetapi berilah aku sedikit ruang untuk melepaskan kerinduan di situ. Tiada istilah 24jam sehari di situ untuk aku disitu cukup hanya hujung minggu & cuti peristiwa tertentu sahaja. MONUMEN itu dulu tempat aku,lena aku,bangun aku,jatuh aku,halaman aku,permainan aku & KENANGAN AKU. Salahkah aku untuk berkampung halaman sementara kembali??. Tempat jatuh lagi dikenang inikan pula tepian mandi....~ ALLAHUALAM YA ALLAH, REDHAKANLAH AKU DIDALAM SETIAP APA YANG AKU LAKUKAN & JAUHILAH SEBARANG BAHAYA. AMIN YA RABBAL ALAAMIN ...

2 ulasan:

  1. Aamiin ya rabb.....
    selamat siang cik wawa
    semoga puasa hari ini go to finish....:D

    BalasPadam
    Balasan
    1. What means go to finish ?
      haha.. semoga puasa hari ini memberikan kita 1001 nikmat di akhirat sana ...
      kerja jangan tak kerja ya ..

      Padam

yang pertama itu adalah aku ....Copyryght 2012 ©
By: Tekhnik Blogging
Creation